teisipäev, 30. juuli 2013

Mõtlemisainet... 30. juuli

Mul on hobufoorumis hetkel üleval kuulutus, millele ei ole ühtegi vastukaja olnud. Arusaadav ka, miks...ega ma sealt suurt lootnudki.
Küll aga käisin eile asjade kokkulangemise tõttu vaatamas ja proovimas ühte hobust (kes on pisikest kasvu, suht poni piiril).
Tegu 3 a ristandmäraga, kes oleks sobilik rännakusse. Ema tal traavel, isa aga eesti hobune. Eks taaskord selline ekstreemne ristamine, vajalik eikellelegi, aga see pisike halliks minev märake vajab ratsanikku ja kui ma peaksin omanikule jah-sõna andma, siis saab temast minu rännakuhobu.
Hobune oli kaugel koplis, tuli kohe vastu, kui meid nägi. Hästi sõbralik ja usaldav. Hobune on sadulas käinud veel vähest aega, kannab ratsanikku kenasti sammus, traavis ja galopis, aga see ka kõik. Mingist ratsastusest ja tasakaalust rääkida ei saa.
Liikumine on tal väga mugav, kuigi ikkagi veidi traavlilik. Väljanägemiselt selline väike kena mära, kes veel areneb ja vast veidi ka kasvab.
Proovisin teda siis platsil, noorele hobusele omaselt oli ta täielikult tasakaalust väljas, vajus kord ühele poole, kord teisele poole õlaga. Eest ei näppinud teda üldse, lasin lihtsalt ühtlases tempos joosta, tõesti ülimugavate allüüridega, rännakuks ideaalne. Vahepeal katsetas seda, kas annab kopli poole "ära vajuda", aga midagi ekstreemset ei teinud, vastu hoides andis järele ja läks rajale tagasi.
Üldiselt on seal kehvad platsiolud, sest liivaplatsi pole ja muruplats on kõvaks tambitud.
Galoppi proovisin ka ikka. Alguses oli natuke raske talle mõista anda, mida ma soovin, aga kui aru sai, siis jooksis ilusti, küll veidi rabistades ja väikeste sammudega, aga väga mugavat galoppi. See kõik on harjutamise küsimus ja nii noorelt ja sõitmata hobuselt ei saagi midagi väga nõuda ja oodata.
Pikalt ei teinud, sest olin mulje kätte saanud ja mees ning tütar ootasid mu järel. Nüüd on mul mõtlemiskoht, kas võtan pakkumise vastu.
Erilisi tingimusi seal ei ole, vabapidamine, talli ei ole. Talvisel ajal suht kehv tegutseda seal.
Nii et ei teagi, mis teha. Hobune mulle meeldis, selline terve mõistusega noor hobune, kes tahab lihtsalt nüüd korrapärast tegelemist ja sõitmist.
Asukoht on mulle palju ligemal, kui Pariisi, nimelt mingi 10 km, Pariisi ilmselt umbes poole rohkem maad. Seal plussiks tallihoone, aga see vist ka kõik. Frutyst on kahju, sest ma tean, et temast saab laagriponi, mulle on ta ilmselgelt liiga väike ja uuega nullist alustada mul ei ole tahtmist. Fixi mulle ju ka muidu pakuti.
Nüüd ma siis mõtlen ja murran pead, mis edasi teha, raske otsus on vaja vastu võtta!

Kommentaare ei ole: