teisipäev, 13. mai 2008

Energia! 11. ja 13. mai 2008

11. mai: Läksin õhtupoolikul talli, hobused olid juba sees, mõtlesin teha tavalise trenni maaharjutuste ja kordega (ma ei tahaks seda tegelikult korde tegemiseks nimetada, kuna töö on veidi teistsugune, aga ei leidnud paremat sõna:D).
Puhastasin poisi ruttu, ta nii tolmune, et ei viitsinud pikalt vaeva näha. Läksin liivaplatsile ja esimese asjana ringile saades pani ta tagant üles ja oli üldse väga närviline. Hakkas oma närvilist traavli traavi mu ümber tegema...ühel hetkel istus päitse peale ja ma kukkusin sõna otseses mõttes pepuli...jalad sirgelt ees...aga pidama jäin ja hobune ka:D Kutil olid totaalsed energia ülejäägid, mida kordel maandada ei saanud...koplis käib küll iga päev, aga ega seal siis liikumisega ei tegelda...ikka söömisega...
Mõtlesin, et ok...kui energia, siis energia...lasin ta koplisse lahti...seal ta siis lihtsalt jooksis...põletas ennast läbi nö...lausa nii läbi, et nina otsast ka higi tilkus...hull loom...pärast pidin pool tundi jalutama teda, et ta maha jahtuks...aga egas midagi...sai oma "paugu välja lasta":D
Pärast pesin ta jalgu ja kõhualust, alguses natuke kekutas, eks vesi oli külm, aga pärast täitsa meeldis:D
Järgmisel päeval ma talli ei jõudnud, kuna olin tööl...
13. mai: Samamoodi õhtul talli, Enge tuli ka meiega...mõtlesin, et teen uue katse...poiss peab hakkama füüsilist trenni saama...muidu ei jõua mind kandagi:D Ja üleüldse, kes sellele hullukesele selga läheb, kui ta nii powerit täis on:D
Seekord puhastasin teda korralikult, oli ta ju eelmisel korral korralikult higistanud ja oli kohe veidi puhtam:) Läksime Engega taha muruplatsile...Enge liigutas Raffi ka kordel (vist enne Hanksile selga minemist ma sõidan Raffiga...mulle luba antud:).
Alustasin sellest, et poiss vajadusel näoga minu poole seisaks ja seejärel suunasin ta enda ümber lihtsalt sammu käima....kõik oli ok ja lasin ta traavi....tegin mõlemat pidi, kogu aeg jälgides, et hobusel õlg sisse ei vajuks, asi liigub paremuse poole:)
Lasin Janaril kolm latti maha panna ja Hanks käis ka sealt mõlemat pidi üle...hästi tuli välja...muutub lohakaks peale mõnda korda ainult:D
Vahepeal tegime taandamisi ja feissimist jälle ja lõpuks mõtlesin, et vaatan, kuidas ta galopis minu ümber liikumisega hakkama saab...mõlemast jalast lasin tal umbes 5 galopitõstet teha ja ma ütleks, et arvasin, et on hullem:D Selles mõttes, et hullu midagi ei olnudki, täitsa ilusti jookseb juba, aga tal ei ole ju veel tasakaalu ja seetõttu toetub vahepeal päitsele (sellepärast ei kasuta ma praegu nöörikaid, need teeks talle haiget, tavaliste päitsetega teen trenni:P) ja nii ma seal otsas ripun...aga see oli ka umbes nii, et pool ringi oli kõik ok ja teise poole ringist ta otsis tasakaalu päitsetelt...tasakaal on harjutatav ja küll ta õpib:)
Hobune sai sel korral naha soojaks...märjaks ta küll ei läinud:P
Talli juures lasin ka ta jalad üle, taaskord harjutamise mõttes, tahan, et see saaks tema jaoks tavaliseks tegevuseks, mille juures ei pea alguses keksima ja arvama, et äkki ikka ei pea pesema:D
Ta oli seekord väga tubli, isegi üle ootuste tubli!:)
Üritan igal vabal päeval nüüd tallis käia, kuna hobune peab hakkama trenni saama ja selga mineku aeg võiks ka juba läheneda:D

Kommentaare ei ole: