teisipäev, 12. august 2014

Peale pikka pausi - 11.-12. august

Mul on igavesti kiire olnud vahepeal. Lihtsalt puht ajaliselt ei ole kuidagi talli jõudnud. Samas tean, et see on head teinud. Olen saanud puhata ja ka Luunale on see väga ära kulunud peale seda pikka leitsakut ja tihedat trennitamist.
Olen nüüd siis kahel päeval käinud.
11ndal tegin üsna kerge trenni. Sain koolisõidusadulaga sõita, K. pani teise sadula Fogelile.
No peale pikka pausi oli nagu ikka, pea püsti ringi uhamine. Võtsin asja rahulikult. Lasin tal alguses selliselt joosta, siis hakkasin eest rohkem mängima ja alla tulekut nõudma. Lõpuks oli päris hea juba. Galopi osast ma muidugi ei räägi, sest peale puhkamist on ta jälle ainult galopi lainetel. Kui esimene tõste ära teha, siis ülejäänud aeg kulub temaga "kaklemisele".
Muidu läks trenn kenasti, hea oli üle pika aja hobuse seljas olla. Pärast pesin ta puhtaks ja jäi boksi puhkama.
Eile, 12ndal, sain talli poole seistme paiku. K. oli sõitmas, ootasin ta ära, et saaksin koolisõidukaga sõita. Seni panin Luuna jalad pindedesse.
Eile oli rohkem õhku hingata õues ja see andis Luunale sellist särtsu veidi juurde. Tahtis kohe liikuda. Tegin palju suunamuutusi ja üritasin teda rahulikumalt ja lõdvestunumalt liikuma saada. Kui ta lõdvestuma hakkas, siis tegin paar galopiletõstet. Kiirustas korralikult ja oli pärast traavis närviline. Aga hakkasin kaheksat sõitma ja muudkui sõitsin ja sõitsin ja nii ilusti hakkas painutama lõpuks. Rahunes maha ka.
Kui aga uuesti galopile tõstsin, siis kukkus jälle kerima ennast. K. siis soovitas, et teen voldi peal ja kogu aeg traav-galopp-traav üleminekuid. No algus oli kahtlane. Vasakule liikudes ta painutab kehvemini, sellest poolest alustasimegi. K. oli heaks õpetajaks. Mul on endal nii palju vigu küljes, et imestada pole midagi, et hobune ei toimi :P
Ühesõnaga ülesanne oli selline, et rahulikus traavis enne galopile tõstet jään paariks sammuks täisistakusse ja traavi jäädes samuti, mõned sammud täisistakus ja alles siis kergendama.
Toimis hästi kusjuures ja tõsted olid eriti mõnusad ja sujuvad. Mis mul viga on:
1) käed kipuvad krampi kohati ja kipun pöialt liialt sisse kallutama, see peaks ikkagi püsti olema
2) jään ennast põlvedega sadulasse kinni hoidma, see tekitab selle nö toolistaku, jalused kaovad selle peale ära
3) õlast pean ennast rohkem hobuse liikumisega samasse suunda keerama (vasakule toimib kenasti, paremale mitte)
4) maha EI TOHI! vahtida (ma ei tea, kuidas sellest lahti saada, sellest tulevad mitmed mu vead)
5) vahepeal tahan oma kätt üle hobuse kaela viia, selle asemel, et hoopis avatud ratset kasutada

Oeh, palju sai! Õppisin palju eilsega ja on, mida harjutada ja mille nimel tööd teha! See mulle ratsutamise juures meeldibki, et kunagi ei hakka igav ja kunagi ei teki olukorda, et midagi pole õppida!
Luuna oli väga väsinud ja mina ka, trenn venis pikale. Tegin ette-alla traavi peale ja läksin teda pesema. Seisis nii ilusti paigal ja nautis veega jahutamist :)

Kommentaare ei ole: