pühapäev, 30. märts 2008

Kordepiits ja kile 29.03.2008

Pilt on varem tehtud.
Laupäeval käisime Janariga tallis...päise päeva aeg:P

Hobused olid koplis. Vahetasin riided ning läksin siis Hanksile järele koplisse. Tegin katse, kas poiska tuleb ise kutsumise peale minu juurde...ja ta tuli. Seisin kopli värava juures ja ergutasin teda enda juurde tulema...vaatas korra ja tuli siis traavis minu juurde:)

Puhastasin teda korralikult, hobune ajab nii hullult karva praegu, et ei saanudki teda päris tolmust puhtaks...aga hobune on mul megakenaks läinud (mitte, et ta muidu ei oleks:D), ei ole mingit magu all...see sööt ikka mõjub hästi:)

Tegelikult oli mul plaanis alguses maastikule minna, aga talli sõites vaatasin seda teeotsa, kuhu ma minna oleks tahtnud ja sealt ei olnud keegi lund lükanud...lume sisse ka ei viitsinud vantsima minna.

Läksimegi siis maneeži, sest teadsin, et poiskal on jooksutuur:D

Ma ei saanud maneeži ust kinnigi, kui ta juba närvilisust üles näitas ja võtsin tal siis päitsed peast ära...kohe pani tuhinal minema, püherdas vahepeal pikalt ja tuuritas siis veel päris tükk aega.

Tegime lahtiselt eest ära astumisi ja taandamisi ning mõtlesin siis, et mida veel teha. Nägin Janari käes kordepiitsa, mida ta niisama uuris ja mõtlesin, et tutvustan seda hobusele...lähedalt...:P

Võtsin siis piitsa ja hakkasin sellega tasakesi hobuse poole minema...ta korra vaatas, aga ma tean, et ta tegelikult ei karda seda:P No siis hakkasin vaikselt teda sellega ka juba puudutama, siis juba paitama ja siis viisin seda piitsa rippuvat osa üle tema selja...ühele poole ja siis teisele. Lõpetasin sellega, et keerutasin seda ta pea kohal, nii et tuhises kohe õhus:D Poiss pidi magama jääma sel ajal:D

Siis märkasin maneeži nurgas kilet, mille ma ammu olin sinna viinud...võtsin selle, viisin maneeži keskele maha ja hakkasin seda poisile tutvutama. Alguses vaatas ta seda kaugelt ja kõvera kaelaga...ma ei sundinud teda millekski...lasin tal seda ise uurida. Siis ta nuusutas "ohutust" kaugusest. Jalutasime seal ümber...võtsin ta siis nööri otsa ja läksin hobune käe kõrval otsustava sammuga kile poole. Nii kui hobune sinna ühe jala peale sai...ta hüppas hullu kaarega õhku ja maandus meeter maad eemal:D Rahustasin, rääkisin temaga ja tulime taas...vaatas juba eemalt seda...kuid tuli siiski minuga...astusime sinna koos peale, natuke võpatas, aga tuli sealt üle...

Peale seda ta juba mõistis, et pole koledat midagi ja käisime sealt oma viis korda üle ilma, et hobune teist nägugi teeks.

Mõtlesin, et arendan asja veel edasi ja hakkan kilega teda paitama. Võtsin kile kätte, mässisin piisavalt väikeseks, et kätte mahuks (nii, et kuskilt üleliia ei ripuks) ja hakkasin tema poole kätt viima. Viisin käe tema juurde ja võtsin kohe ära, jalutasin isegi korraks minema, et selgeks teha, et kile pole kole, ta on korra ja läheb siis kohe ära.

Nii tegin päris mitu korda...siis hakkasin kilet talle ka vastu panema...samamoodi, et korraks vastu ja siis minema...täitsa eemale kohe...

See tekitas temas huvi ja ta hakkas ise mulle järele tulema...

Seejärel tegin talle ka juba pai kilega...ta ühelt poolt lasi paremini, kui teiselt poolt, aga siiski suhtus ta sellessegi üsna rahulikult...

Ja siiiis...sättisin selle kile talle hästi tasakesi seljale...ta hakkas kõndima...mitte närviliselt, aga lihtsalt, ta ei saanud aru, mis toimub...kõndis nii kaua, kui see kile talle jalge vahele kukkus, siis ta kraapis sellele liiva peale ja läks tähtsa näoga minema:D

Ühesõnaga mul oli põnev:D...edaspidi hakkame igasuguste selliste asjadega harjutama ja oleme varsti täitsa kartmatud sõdurid:D

Oeh, mul on kurbi uudiseid kaa...töökoha vahetuse tõttu oleks mul olnud järgmisel kuul võimalik sadul osta...kuna aga juhtus selline õnnetus, et meie auto tagumine klaas läks "pühast vaimust" katki, siis läheb mu sadula raha sinna:'( Miks ma ütlesin "pühast vaimust"...sest meil ei ole ÕRNA AIMUGI, millest see katki võis minna...lihtsalt ühel hetkel oli ja kõik...

Nii see paraku on, et kui on mingid plaanid raha jaoks, siis tuleb plaani midagi sellist, mida ei osanud elu sees oodata...

Nüüd ei ole mul õrna aimugi, millal tuleb järgmine võimalus sadul osta...ei ole mul kahjuks rahapuud kodus:(

Oeh, nädala pärast on ju mandliopp...ma ei taha...juba selle pärast, et ma ei saa siis hobuse juurde...sel nädalal ma ei tea, kas ka saan...loodan, et Enge võtab mu peale mõnel päeval...sest meie enda auto suht rivist väljas ja Janar ei taha, et sellega "üleliigiseid sõite" tehakse...ise ta käib ka ainult tööle ja tagasi, sest teisiti ei saa...

Kuigi jah, minu jaoks ei ole tallis käimine kunagi üleliigne sõit:D, aga tee selline asi mitte-hobuse-inimesele selgeks:D

Kommentaare ei ole: