neljapäev, 19. juuni 2014

Meeldiv trenn! - 18. juuni

Eile oli tore trenn! Mul oli aega maa ja ilm, sest lapsed viisin vanaema juurde.
Sadulale olin laiema kaare sisse pannud eelmisel õhtul, et vaadata, kas ja kuidas see mõjub.
Ette tegime hästi pikalt sammu, olime jutusoonel ja aeg lendas. Peale esimest traavi mõtles K., et võiks koos erinevaid harjutusi teha. Esimeseks oli suurel ringil traavi sõites iga natukese aja tagant peatus teha. Esimesed peatused olid küll kohutavad. Pea üles, seljast kangeks, pepu küljele, jalgu ma ei hakanud vaatamagi :D Aga mingil hetkel muutus hobune minu suhtes väga tähelepanelikuks ja juba kerge põlvede surve peale jäi ta ilusti seisma, ilma, et oleks krampi läinud ja peput loopima hakanud. Harjutamine kandis vilja :)
Teiseks tegime traavis nii, et ühel sirgel pikendasime ja teisel sirgel sääre eest ära astumist serpentiini kujuliselt. Tegime mõlemat pidi kaks korda. Jälle oli esimene katse kõige kehvem, aga kui Luuna mõistis, mida oodatakse, siis pingutas väga.
Eile oli aga veider see, et kui ta muidu kipub pead ülespoole loopima, siis eile ta nö koogutas allapoole just. Ei kiskunud ta mul ratsmeid käest ega visand pead üles, vaid kiigutas oma pead traavis alla-üles, ise ratsmes püsides. Lasin tal eest kusjuures võimalikult vabalt olla, ratse oli küllaltki pikk, enam pikemaks anda poleks saanud.
Viimase harjutusena mõtles K., et võiks teha galopis nii, et sirgel traav, otstes galopp. No sellest Luuna ei arvanud midagi, sest meie jaoks on need galopp-traav üleminekud endiselt peavalu tekitavad. Siis K. pani meid sellist 20 m diameetriga ringi sõitma traavis, mina pidin teda siis painutama kätt "avades" ja sissepoole tuues, ise samas hästi sirgelt üles kergendades, et ta hakkaks oma tagumisi jalgu keha alla tooma.
Tegime seda mõlemat pidi ja saime täitsa hästi hakkama! Jäin temaga väga rahule ja ei hakanud enam teda galopiga üldse uuesti närvi ajama.
Järgmises trennis teen samu harjutusi ja edaspidi üritan teha nii, et galopitõsted "peidan" traaviharjutuste vahele ära justkui muuseas. Peale galoppi peab alati tegema veel pikalt traavi, et ta hakkaks mõistma, et galopp ei ole ainult galopp ja galopp ei tähenda alati trenni lõppu... Ka pean kasutama sõites sõnu "traav" ja "galopp", et ta hakkaks mind rohkem kuulama ja tähele panema.
Ma ei saa nüüd mitu päeva talli, sest täna olen õhtuni tööl, homme lõpetab mu noorem vend Sisekaitseakadeemia politsei erialal, laupäeval on mul kunagiste algkooli klassiõdedega kokkusaamine. Pühapäeval loodan ennast siis talli ka vedada.
Ja 3. juuli on K. ise ka tööl, see neljapäev ju! :D
12. juuli on plaanis aga Lepa talli koolisõitu võistlema minna.

Kommentaare ei ole: