laupäev, 28. juuni 2014

Kolm päeva koolisõidusadulas - 26.-28. juuni

Olen kolmel päeval järjest trennis käinud, pole aga suutnud leida aega, et tulla ja kirjutada, mis teinud oleme.
Alustan sellest, et erinevatel põhjustel on alust kahtlustada, et Luunale ei sobi sadul. Me ei ole selles täiesti kindlad, aga olen kolmel päeval sõitnud hoopis Fogeli sadulaga, mis on suht uus Thorowgoodi koolisõidukas. Pean muidugi mainima, et mulle endale väga meeldib koolisõidusadulaga sõitmine, kuigi tõden, et tegelikult töötavad erinevates sadulates hoopis erinevad lihased ja seetõttu väsisin esimesel päeval (neljapäeval) ikka väga ruttu ära.
Reedel ja laupäeval tegin niisama ratsastust, K. hüppas Fogeliga. Hobune oli selle sadulaga kuidagi palju vastutulelikum või ma ei oskagi seletada. Luuna lõdvestus paremini, painutas paremini ja galopi-traavi üleminekudki ei olnud nii "robustsed".
Eks kippus ikka kohati esiotsal olema, aga ta oli üllatavalt hea sõita. Galoppi tegin üldse vähe ja peale galoppi pikalt traavi peale veel. Rahunes palju kiiremini, kui muidu, sest tavaliselt peale galoppi rahulikku ja lõdvestunud traavi saada oli pea võimatu.
Täna siis avastasin, et Lepa talli võistluste ERL plaani välise osa juhend tuli ka välja ja minu jaoks oli natuke ebameeldivaks üllatuseks see, et selles on ainult ST-2 skeem, ABC-d ei olegi :(
Ega mul siis muud üle ei jäägi, kui sõida A9-t, mida ma muidugi väga pelgan, sest on ikkagi kordades raskem, kui lihtne ja loogiline ABC.
Tegin korralikult ettevalmistusi enne talli minekut, kirjutasin skeemi üles (printer andis saba) ja tegin tähed väljaku tähistamiseks. Lapsed võtsin kaasa, sest polnud kellelegi jätta. Sättisime enne platsi korda ja alles siis läksin hobust valmis panema. Plaanisime nii, et ma sõidan ära ja pärast läheb K., sest keegi pidi ka lastel silma peal hoidma.
Luuna oli kohe algusest peale suht mõnus, ei kaelkirjatsenud ja hakkas väga ruttu lõdvestuma. Väga pikalt sooja ei teinud, kaks umbes 5 minutilist traavi üsna kerge kontaktiga.
Oli plaan hakata skeemi osade kaupa õppima, sest see on nii ilmatuma pikk ja lohisev, et alguses tundus mulle, et see ei jää kunagi meelde. Skeemi järjekord läks korduvalt sassi, aga lõpuks saime selle kahel korral ka enam-vähem läbi tehtud ja oh seda imet!, isegi meelde hakkas jääma.
Mis on aga kole, on sammu osa, kus Luuna tahab "tagurpidi ants" olla ja kangelt kõndida ning galopiosa peale esimest galoppi, kus ta seda igal hetkel uuesti pakkuma kipub. Aga usun, et kaks nädalat tööd ja me saame endid võistlusvalmis küll, iseasi, mis tulemusele :D
Sean aga ka sel korral endale mingid pisikesed eesmärgid ja olen nende täitumise üle õnnelik, see viibki meid edasi :)
Hetkel on üks sadul ka müügis, loodame, et kui selle saaks maha müüdud, siis saaks Luunale ka koolisõidusadula tellida. Tunnen ennast selles kõige paremini ja K. arvas, et kuna ma hüppaja tüüpi nii kui nii ei ole, siis oleks koolisõidukas kõige parem variant.
Reedel käis Kristin tallis kaasas ja tegi veidi pilte, panen siis paar paremat üles :)
Mingil päeval tullakse hobuste papusid korda tegema, K. peab Luunale kiibi laskma panna (avastas, et ei olegi), mina pean Rohelise kaardi tegema endale ja veel palju muid asju on meeles pidada.

Aa, ja enda ratsasaapad sain kätte reedel, muidu parajad, aga sääreosa ikka veits lai. Mitte palju ega häirivalt, aga pani mõtlema, kas ikka jätan. Praegu ikka jätsin, eks näis.

Kommentaare ei ole: