neljapäev, 23. august 2007

Tagasilöök 23.08.2007

Njah, ei teagi, kust alustada. Õhtu tallis algas ilusti. Tahtsime hobustele vabakaid teha, Janar tuli ka appi.
Panin poiskale ka valjad pähe ja nende peale päitsed. Jalad kaitsesime ka igaks juhuks ära:P
Läksime siis taha suurele muruplatsile, panin veel aia mulgu ka kinni, sest kavatsesin lahtiselt talle vabahüppeid teha, ses mõttes, et käe kõrval peale juhtida. Enge arvas, et teeb siis Raffile samamoodi.
Alguses tegime kordet soenduseks ja poiss käitus suurepäraselt! Kuulas kõiki mu käsklusi ja ei lollitanud.
Niisiis alustasime hüppamisega. Mina pidin esimesena peale juhtima hobuse. Esimene katse läks nurja, kuna koridor ei olnud täitsa kinnine, siis ta lipsas ta sealt vahepealt minema. Aga pold hullu, Janar sai poisi ilusti kinni võetud ja tegime uue katse. Panime ühe poole koridorist kinniseks ja Janar seisis sinna ette ka veel...teisel pool seisid Enge ja Rafters. Uus katse õnnestus väga hästi, ta isegi ei kihutanud väga sinna peale.
Vahepeal lasi siis Enge ka Raftersi sellest ristist üle.
Jälle meie kord. Poiskal oli juba selge see, et kui ma võtan tal päitsetest kinni, siis läheb traaviks. Nii ta siis järjest kogus ja kogus kiirust ja täpselt enne, kui pidin ta lahti laskma, ta keeras järsult pea välja ja pani saba seljas teisele poole minema:S
Sisimas olin väga vihane, aga tegime kohe uue katse. Läksin taga alles meeter maad enne koridori algust traavile ja saime ta sealt kuidagi üle. Siis ta aga järgmistel katsetel ei last vapsee ennast juhtida, vaid põgenes kohe tuhatnelja minema. Sai aru, et temal on jõudu rohkem ju. Võtsin korde ja piitsa ja läksin teda uuesti kinni võtma. Kui korde kinnitatud sain, virutasin talle piitsaga pikki laudjat ja ta tõmbas jälle korde mul käest ära.
Vot see oli suur tagasilöök! JUST olin saanud temaga nii kaugele, et ta nii ei teinud enam ja nüüd oli tal trikk liigagi hästi selge:S
Nii ta siis jooksis seal platsil oma 10 min ringi ja ei last enam ennast kätte ka. Korde aga lohises tal järel ja muudkui traavis (hullu traavli traavi pani:P) ja galopeeris.
Ausalt öeldes läksin väga endast välja...hea, et ma teda kätte ei saanud, sest ma olin pühaviha täis ja ei oleks mõistusega mõelnud, mida teen. Teadsin sisimas, et tema ei ole süüdi, mina olen...
Istusin lihtsalt maha ja mõtlesin, lasin tal joosta. Enge hakkas tasapisi teda kinni püüdma ja lõpuks sai ka. Kuigi ka tema käest pani ta mitu korda putku...nii kui päitsetest kinni sai, siis pika traaviga minema.
Kui Enge ta kätte sai, siis pani ta korde hobusel tasakesi üle nina ja hakkas temaga jalutama ja harjutusi tegema...peatusi nimelt.
Ta käis poiskaga veel koridorist ka läbi, et hea mälestus jääks vähemalt.
Kui Enge poisi minu juurde tõi, siis ütles ta: "Tal on mõistus täitsa omal kohal, ta lihtsalt kasutab sind ära!" Njah, olin sellest isegi aru saanud.
Tean ju, et ei ole olemas probleemset hobust, on vaid probleemsed hobuseomanikud!

7 kommentaari:

Meika ütles ...

Juba viga oli selles et sa lasid tal vabalt joosta ja istusid maha kui ta oli ennast lahti tõmmanud . See et ta sai joosta oli talle kiituseks.

Lili ütles ...

Ega ma siis kohe maha ei istunud:D Aga ta tõmbas ennast vähemalt 5 korda lahti ja siis istusin, ta ei andnud ennast kätte ka enam:P Aga jah, mina olen süüdi, et ta üldse nii tegi:P

Regly ütles ...

Meika, kas ta oleks pidanud hobusele peksa andma?

Lili ütles ...

Regly, tahakski sinu arvamust teada, mida sellises olukorras hobuaega teha, sest saan aru, et piits ei aita, teeb vaid hullemaks...

Meika ütles ...

ma ei öelnud et ta peaks talle peksa andma.

Aga vahet pole ma ei viitsi vaielda ,

Regly ütles ...

Ma ei ole siin kõiketeadja, kuid ühte asja ma tean: hobusel on loomuses põgeneda halbade asjades juurest, milleks seekord oli siis stekk ja LÖÖMINE. Ja teise asjana ma tean ka seda, et stekk ei ole karistamiseks vaid suunamiseks.

Ma olen sulle juba mitmeid kordi õelnud, et võta oma hobusega aeg maha. Mina oma hobusega võtsin ja see aitas - lihtsalt lasin tal kodus karjamaal lebotada. Ja võta näpust, sest tunne oli selline nagu hobune oleks ise ennast treeninud. Ta oli palju rahulikum, tähelepanelikum!!, mise aitas meid edasi, sest ta sai aru, mis ma talt palusin teha.

Sinu seekordset postitust lugedes tundus, et sa surusid oma hobuse lihtsalt karpi. Andsid talle vaid ühe võimaluse ja ta valis hobusele omase võimaluse ja pani plehku.
Kas ma võin küsida, et kas sa tuvustasid talle ka enne seda rada?

Ps. ma VÄGA loodan, et sa ei tee peksmisega oma hobusest tikusvat pommi.

Lili ütles ...

Sain ise oma veast aru, ta noor ja tüdineb kiiresti!
Tutvustasin talle muidugi rada enne, muud moodi ei tule kõne allagi ju:P
Hobune nüüd seisis peaaegu nädala, lebotas koplis, nagu Sa ütlesid:P
Ja eile tegime nii, et kordel kaks ringi ühele poole, kaks teisele ja KÕIK! Ta kuulas mind ja oli supertubli! Isegi peatused tulid hästi välja!
Nüüd ei tee tükk aega üldse midagi, niisama jalutame ja suhtleme:)
Ja peksnud ei ole ma teda kunagi, olen teda üldse kokku kaks korda löönud ja mitte niisama...
Aga tänan nõuannete eest, sest need kuluvad alati marjaks ära:)
Eile sain aru, et ta on kuldaväärt hobune ja väga tark:)