pühapäev, 12. august 2007

Uus lähenemine:) 10.08.2007


Reedel talli minnes olin paremini meelestatud, sest teadsin kindlalt, mida Hanksiga tegema hakkan:)
Kõigepealt peab hobune teadma, et kui boksi uks on paokil ja mina seal juures askeldan, siis tema peab jääma boksi. Selle õppis ta imeruttu ära:) Enge viis Raftersi õue, mina tegin enda hobuse boksi ukse lahti ja silitasin ja patsutasin teda veidi. Siis astusin boksi ukest eemale ning Hanks tahtis mulle kohe järele astuda...koputasin talle piitsaga vastu rinda ja ta astus tagasi ja sellest ka piisas. Ülejäänud aja ta paar korda veel üritas boksist välja astuda, aga Janar seisis seal läheduses ja tõstis lihtsalt piitsa üles. Ta on väga taiplik ja ei üritanud enam pärast üldse välja tulla! Olin väga rahul:) Vahepeal käisin mitu korda ta boksis sees ning premeerisin teda porgandiga boksis püsimise eest. Seda tegin aga loobumise meetodil, mis tähendab seda, et ma hoidsin porgandi tükki enda peos ja ta hakkas seda nuuskima ja tahtsis kätte saada, aga enne ei ole see lubatud, kui ta nina mu peopesa juurest ära võtab.
Seda ta vist eriti ei taibanud, sest lõpuks ta näksas mind kogemata, kuna tahtis nii väga porgandit kätte saada. Aga siiski ma ei andnud seda talle kohe, vaid tegin uue katse ja kui ta siis mu käe rahule jättis, siis andsin talle preemia ja lõpetasin:)
Hiljem läksime õue jalutama ja õppisime taaskord käe kõrval peatumist, mis samuti hakkas täitsa hästi välja tulema:)
See päev läks kohe üsna korda:)

2 kommentaari:

mrponi ütles ...

Mul tegi poni alguses samamoodi ja mul ei käinud isegi shetladist jõud üle, rääkimata suurest hobusest...isegi valjastega ei jõudnud kinni hoida.
Lõpuks kui nägime et miski ei aita siis sidusime ta lihtsalt ühe seina külge kinni (seal on raske end ära lõhkuda ja siis ta tõbas ja jooksis kuid lõpuks sai aru, et ei pääse nng iga järgmise korraga oli rahulikum.
Meil oli lihtsalt seina küljes mingi hea rauast kinnius, aga vaevalt et igas tallis on. Lasipuuga on suurem oht end vigastada või kogune see maast lahti tõmmata. Edu igaljuhul:)

Lili ütles ...

Praegu on olukord parem:) Ta tõesti ei tee seda ära tõmbamise trikki lambist, vaid siis, kui tema jaoks midagi ebameeldivat teoksil on (viimati siis veega jalgade pesemine). Nüüd ta juba saab sellest peatumise asjast isegi aru, aga tunnen, et ta on praegu minust ikkagi üle... Piitsa õnneks kasutama ei pea, talle piisab selle näitamisest ja rinnale koputamisest, et ta aru saaks, et ta mind tema boksi minnes maha ei tohi joosta:)