kolmapäev, 30. jaanuar 2008

Mures 29.01.2008

Eile oli mul võimalus kell kaks talli minna. Kuna Enge nii vara tulla ei saanud, siis vedasin janari kaasa. Kui läksin hobusele boksi järele, siis vaatasin juba, et imelikul kombel on tal hein alles. Heina peale oli ta ilusa hunniku kakinud:P
Võtsin ta boksist välja, pakkusin juua (ta ei tahtnud, kuna Raivo oli tunni aja eest hobused ära jootnud just), tegin ta puhtaks ja siis maneeži. Seal jooksin temaga ühe tiiru käe kõrval ja siis ta lasi oma kõhugaasid valla...ning peale seda lasi hunniku, mis oli vedel. Muutusin murelikuks. Hobune ei söö ja ei s**u!:P
Lasin ta maneeži lahti, ta püherdas ja peale seda jooksis. Mina lihtsalt seisin maneeži ääres ja ta jooksis, viskas pea õhku, lõi takka üles ja pani ühest maneeži otsast teise. See rahustas mind, järelikult kõht ei valuta, kui liikuda tahab. Siis üritasin teda endaga koos jooksma panna (ilma päitsete ja nöörita), mis õnnestus suurepäraselt:D Ta isegi jälgis ise minu liikumist ja muutis enda oma minu järgi, kui jooksin ja kõndima hakkasin, siis tema aeglustas tempot koos minuga:) Tegime nii paar ringi, lasin tal siis veel natuke jalutada ja panin teki selga ning tagasi talli.
Jätsin talle teki igaks juhuks selga ning helistasin ka Raivole, et ta õhtul hobuseid söötes Hanksi jälgiks.
Murelikuna hakkasin õhtul välismaistest foormitest otsima, et mis võib põhjustada kõhulahtisust hobustel. Seal ma eriti targemaks ei saanud, kuna seal oli juttu kõige rohkem söödaratsiooni vahetustest ja sellega kaasnevatest seedeprobleemidest, aga mu hobune oli kogu aeg sama toitu samades kogustes saanud.
Täna siis, 30ndal, ma konsulteerisin paari tuttavaga ja ka loomaarstiga ja tulemuseks see, et mu hobune on kohe kolmeseks saamas ja tal võib vabalt tegu olla hammaste vahetumisega, mis võib põhjustada seda, et ta ei taha ebamugavustunde pärast nii palju süüa ja kõht võib lahti minna.
See läheb ise üle ja ei ole põhjust väga muretseda. Jälgida teda muidugi tasub!:)
Aga mu süda nüüd palju rahulikum:)
Ja suur suur tulemus on see, et täna siis LÕPUKS saabub Reimo, nii tunni aja pärast ehk, siis lähen Engega talli:)

Kommentaare ei ole: