teisipäev, 16. oktoober 2007

Galopp 15.10.2007

Läksin eile üle pika aja jälle talli.
Hobused olid alles koplis, kuigi kell oli juba pool viis. Tõime siis Engega Flika, Raftersi ja Hanksi ära. Enge läks Raffiga sõitma, mina tegin oma poiskale kordet.
Seekord tuli trenni pikkuseks umbes 15 minutit ja seda seetõttu, et lõpus proovisin, kuidas poiss kordel galopiga hakkama saab.
Tal oli eile kuidagi ergas olemine (arvatavasti sellepärast, et oli päris mitu päeva karjamaa elu nautinud) ja kohe hea oli näha, et hobune tahab liikuda. Lasin tal korda mööda teha sammu ja traavi, väga hästi tuli välja:)
Pärast otsisin veidi kindlama pinnase, kus galoppi proovida.
Imestasime Engega, kui hästi ta juba paari korraga hakkas taipama, mida talt tahetakse...pikalt ma muidugi ei teinud, lasin tal korraga max ühe ringi galopis teha ja siis kiitsin:) Tubli hobune oli! Tal ei ole ju veel tasakaalu ja siis lasin tal joosta hästi pika korde otsas.
Siis jalutasime käe kõrval veidi ning läksime talli ära. Tallis õlitasin poiska kabjad (järgmise nädala lõpus ehk tuleb Reimo meile külla jälle) ja panin ühe pisikese kriimustuse peale kreemi.
Ma ei saagi aru, kuidas ta suudab kogu aeg endale kuskilt mingeid arme ja kriime orgunnida...eks teised näkitsevad teda...aga teistel ei ole ju arme...ei teagi...kas tal siis lihtsalt õrnem nahk või milles asi:D
Lasin poisi boksi ja hakkasin talle sööki valmistama. Nagu alati...õunad, porgandid, kaks saiaviilu, paar pihutäit kaera, viimane müsli ja mis meil oli (ka umbes paar pihutäit). Ta on täitsa totu, talle hullult maitseb see gemüüse...ja kui ta seda sööb, siis taob esimese jalaga vastu seina, kuna ei jõua nii kiiresti süüa kui tahaks:D IRW
Järgmisel korral hakkan lisama ta õhtusesse einesse ka paar küünt küüslauku (purustatult muidugi) ja maisiõli. Viimast soovitas Enge anda, see mõjub karvavahetusele hästi:)
Tal praegu nagu vill seljas ja väga halb on puhastada:P
Järgmisel kuul ostan talle mingi lisatoidu, mis noorele hobusele sobib:)

6 kommentaari:

Regly ütles ...

Kas sa kordetad teda jätkuvalt suulistega?

Lili ütles ...

Olen kaks korda kordetanud jah.
Ei kavatse nüüd tükk aega talle valjaid üldse pähe panna ja korde peal käib ta mul ka harva.
Tavaliselt lihtsalt jalutame käe kõrval ja harjume igasugu ümbritsevate asjadega.
Enamuse aja veedab ta üldse oma liigikaaslastega koplis või lebotab niisama, kuna tallis käin umbes kolm korda nädalas.

Regly ütles ...

No kordetamise vastu mul pole midagi, kui seda teha läbimõeldult. Lihtsalt muretsen, et see korde korderõngastesse panek ei ole vb noore hobuse puhul kuigi hea variant.

Lili ütles ...

Tean seda isegi ja olen teda sealjuures väga tähelepanelikult jälginud...ei ole teda suust kordagi sakutanud.
Enne veel uurisin nö backgroundi..ja sain teada, et tal on ka enne mind olnud korde suuliste küljes...ja ta käitus väga hästi.
Ei kavatse nüüd iga kord teda suulistega kordetada...aga vahepeal harjutamise mõttes ei tee paha...

Regly ütles ...

Kui ma sina oleksin(mida ma loomulikult ei ole) ei kordetaks ma üldse valjastega. Kasutaksin kapsonit(kui sedagi). Lihtsalt seda, et ei pea olema suurem sakutamine, kui hobuse suu võib jäädavalt kahjustada saada ehk tuimaks jääda.

Lili ütles ...

Kapsonit meil tallis ei ole.
Ja kordel ei sakuta ta kordagi...päitsetega kukub just välja tirima, aga valjastega ta isegi mitte korraks ei sakutanud...olen üliettevaatlik, sest olen teadlik, mida see suust kiskumine võib kaasa tuua!
Aga aitäh nõuannete eest, need kuluvad alati marjaks ära:)
Üldse ma jubedalt kardan teda koormata nii noorena ja teen alati kõiki harjutusi hästi vähe korraga.